Afslutter du nogensinde din arbejdsdag og har det som om, du ikke var i stand til at udrette alt på din liste? Det er et almindeligt problem. At styre din tid på måder, der bidrager til din produktivitet, er nøglen.

Læs videre, og find ud af hvordan.

Stop med at multitaske

Det kan være fristende at ønske sig at tage sig af et par opgaver på én gang, især hvis det er mange småting. Hvis din hjerne forsøger at styre flere opgaver på en gang, kan det påvirke den måde du arbejder på. Fokuser på en opgave af gangen, og du ender faktisk med at fuldføre den hurtigere. Det kan f.eks. være en tilbygning sommerhuset som du har tænkt på i lang tid eller at læse den bog færdig.

Lyt til musik

At lytte til musik, mens du udfører dine opgaver, booster faktisk din produktivitet. Distraktioner bør undgås, men nogle gange kan lidt musik i baggrunden hjælpe dig med at fokusere. Det er lige meget om du skriver en rapport eller er i gang med den irriterende opgave, som du ved der skal laves, men du bare ikke kan komme i gang med. Musikken hjælper, da den reducerer andre små distraktioner og vedligeholder din produktivitet.

Planlægning

Planlægning, planlægning, planlægning. Det er det vigtigste, når det kommer til produktivitet. Når du har skrevet de ting du skal opnå ned, er det meget nemmere at fuldføre dem, når du har en plan over hvordan og hvornår. Det er specielt vigtigt ved større projekter, som at renovere hus. Du kan også planlægge ved at læse artikler, om det du skal lave, sådan at du er fuldt ud klar over processen. Du kan bl.a. læse mere på bygoghus.dk. Ved at liste dine opgaver i rækkefølge efter hvor vigtige de er, kan du også sørge for at afslutte de essentielle opgaver i løbet af dagen.